Begrijp me goed, ik werk voor 75% aan online uitingen, en het is enorm leuk werk om websites, E-mailcampagnes en apps te designen en bouwen. En ja, een papieren mailing versturen kost geld en moeite. Maar misschien is het geen toeval dat VR-brillen en oogkleppen er bijna hetzelfde uit zien.
Zeker als de ontvanger een NEE-NEE sticker op zijn brievenbus heeft, is de deurmat op veel de dagen een maagdelijk canvas. Dat was 15 jaar geleden wel anders.
Vergelijk dit eens met uw E-mail inbox of uw Twitter timeline na 1 dag. Precies, de impact en mogelijkheden van print zijn hierdoor heel groot geworden.
Als de verzender zijn CRM goed op orde heeft - en dat is met laagdrempelige online services als MailChimp, WooCommerce of HubSpot tegenwoordig makkelijker dan ooit - is het niet heel moeilijk om een klantensegment te vinden die open staat voor een geadresseerde en misschien ook gepersonaliseerde mailing.
Gelukkig zijn er nog bedrijven die het kunnen. Ik heb de laatste tijd een paar goed getarget'e B2B print mailingen ontvangen, die altijd bekeken en vaak ook daarin vermelde links bezocht.
Vaak slingerden ze ook nog enige tijd rond als reminder. Op dit moment ligt de flyer van VoiceBooking, een online voice-over service, al een paar dagen op mijn bureau. Reken maar dat VoiceBooking als eerste in me opkomt als ik voor een film of een animatie een voice-over nodig heb.
Dus, misschien iets voor uw organisatie?
Dan is de volgende vraag: is het CRM op orde?